Typický průběh zakončení studia se skládá ze zápisu projektového předmětu v jednom semestru a závěrečné práce v semestru následujícím. Závěrečná práce pak musí mít formální zadání, schválené vedoucím dané katedry. Bakalářská/diplomová práce zakončuje studium a typicky navazuje na bakalářský/diplomový projekt.
V případě, že student splní všechny podmínky (jak závěrečné práce, tak studia) a obdrží zápočet za projektový předmět i závěrečnou práci, může se přihlásit ke státní závěrečné zkoušce (SZZ), kde musí svoji práci obhájit a zároveň složit odbornou zkoušku. Při úspěšné obhajobě i zkoušce tak úspěšně ukončí své studium.
- Návod k úspěšnému ukončení bakalářského studia, analogicky i pro magisterské.
- Souhrnné informace k etapě bakalářského z pohledu hlediska fakulty
- Souhrnné informace k etapě magisterského studia ze strany fakulty
Bakalářské a magisterské státní závěrečné zkoušky
- Tematické okruhy bakalářské státní závěrečné zkoušky
- Tematické okruhy magisterské státní závěrečné zkoušky
Základní informace pro psaní závěrečných prací
Doporučujeme přímo kontaktovat potenciálního vedoucího z oblasti zájmu studenta a s ním se domluvit na postupu. Vedoucí mohou případně zadat i nová aktuální témata. Ve výběru tématu máte velkou možnost, vyžadujeme nicméně, aby téma odpovídalo zaměření našeho programu. Jste-li na pochybách, kontaktujte garanty.
Kde hledat inspiraci pro výběr témat závěrečných prací
- Oslovte vedoucí témat semestrálních projektů,
- Kontaktujte výzkumné týmy podílející se na programu
- Projděte nabídky kateder podílejících se na programu.
- včetně témat katedry fyziky a katedry kybernetiky
- Seznam externích pracovišť nabízejících závěrečné práce pro naše studenty:
- Mild Blue (umělá inteligence, kontakt Jan Kybic, Tomáš Kouřim)
- Národní ústav duševního zdraví (spánek, psychedelika, EEG a další, kontakt Roman Čmejla, Vlastimil Koudelka)
- Vymyslete si vlastní téma a oslovte vhodného vedoucího
- Podívejte se na vybrané BIO závěrečné práce
Jak psát závěrečnou práci
- Obecná doporučení dle Ústřední knihovny ČVUT (zde a zde)
- Hledání informačních zdrojů (Summon – ÚK, ČVUT a GoolgeScholar)
- Jak citovat
- Doporučené šablony pro psaní závěrečných prací
- Šablona a doporučení Katedry teorie obvodů (PDF a DOCX)
- CTUstyle a souhrnné info k šablonám TeX, LaTeX od RNDr. Petra Olšáka
- LaTeX šablona pro závěrečné práce
Diplomový projekt
Aktuální informace k diplomovému projektu naleznete na CourseWare. Níže jsou sepsány hlavní body, kterými je potřeba se řídit pro úspěšné absvolvování projektu.
- Studenti si vyberou téma a přihlásí se na něj na fakultní stránce.
- Téma musí souviset se zaměřením programu, v případě pochybností kontaktujte garanta. Přiřazení tématu schvaluje vedoucí a garant (v aplikaci na semestrální projekty).
- Téma je třeba si zvolit nejpozději do konce 3. týdne semestru, ve kterém má student předmět zapsán, doporučujeme nicméně začít vhodné téma hledat již během semestru předcházejícího.
- Na konci 3. týdne administrátor předmětu kontroluje, zda všichni studenti zapsaní na předmět mají v aplikaci přidělené a schválené zadání. Provedení kontroly je indikováno v BRUTE v úloze
zadani
jedním bodem. - Student informuje vedoucího o požadavcích specifikovaných na této stránce a v průběhu projektu dbá na jejich splnění a dodržování termínů. (Vedoucí obvykle vedou projekty mnoha studentů v rámci několika různých projektových předmětů, které mají různé požadavky; upozorňujte je proto na specifika toho vašeho.)
- Na téma diplomového projektu obvykle navazuje diplomová práce a výsledky z diplomového projektu lze v diplomové práci použít, není to však podmínkou.
- Během semestru student se svým vedoucím pravidelně konzultuje průběh prací, obvykle jednou za 1-2 týdny.
- Výsledkem diplomového projektu je vždy technická zpráva o doporučené délce 10-20 stran a podklady pro prezentaci o délce cca 5-10minut. Tyto podklady nahraje student do úloh
zprava
aprezentace
odevzdávacího systému BRUTE nejpozději do konce 3. týdne zkouškového období. Obvykle jsou výsledkem též zdrojové kódy, schémata, výkresy či tabulky výsledků, dle zaměření projektu, které lze přiložit k technické zprávě (a nahrát jako ZIP). - Vedoucí po konzultaci se studentem stanoví datum a čas prezentace projektu, které zveřejní v tabulce, a to nejméně 1 týden dopředu. Prezentace je přístupná všem, může též probíhat elektronicky.
- Na základě odevzdaných výsledků a prezentace vedoucí ohodnotí práci studenta nejpozději do konce zkouškového období a pošle toto hodnocení administrátorovi předmětu Petrovi Pošíkovi, který studentovi zapíše zápočet.